Bubbelspråket viskar till mig!

Den blåa himlen är så olidligt blå idag, och solen lyser starkare än den brukar, det är jag helt säker på! Jag har inte sett en enda barnvagn idag, alltså inga fysiska hot. Fåglarna som sitter och gömmer sig i trädkronorna ignorerade jag med hjälp av Avril och hennes nya poppiga, rockiga high-shcool influerade låtar, och det var riktigt underbart. Jag blundade för deras mörka ögon som ville borra genom hela min kropp, för de fick dom inte!

Helt plötsligt kan jag börja skratta för absolut ingenting. Jag bubblar upp i någonting som liknar ett leende, även om det inte riktigt når ögonen än. Jag är fortfarande blek, men den underbara vinden utomhus blåser upp rosenknoppar på mina kinder och mosar hallon på mina läppar. Lillasyster sa att mina ögon är väldigt blåa idag. Det är himlen som äntligen får spegla sig i dom, eftersom jag vänt mina blickar mot marken innan.

Det är bubbelspråket som viskar till mig! Med mig. Jag hör hur bubblorna viskar till mig överallt. De finns i allting utomhus, och i hela mitt rum. De jagar iväg Demonerna och Han har ingen chans i världen. Det är bubblorna som får Mig att bubbla som ett litet barn igen. Barnet med grus i munnen och spring i benen och Livet i handen. Jag r bara ett litet barn, ett pirat-barn.

Men självklart är jag fortfarande rädd. Rädslan och Ångesten ligger båda två och lurar någonstans i bakgrunden, men de rinner inte längre lika våldsamt i mina ådror. De rann ut igår, det såg jag till. Och Tingeling fick mig att le, och skratta när hon skar champinjoner på golvet och kokade couscous. Hon kommer hem ikväll.

Jag tror inte att någon kan förstå hur verkligt Glad jag är idag, av nästan ingen anledning alls. Och jag utnyttjar det till fullo! Jag äter, jag springer runt och hoppar, jag ler och skrattar, jag ler mot människor på bussen och småpratar med människor jag inte pratat med på länge; jag njuter av Livet idag. Jag vet inuti att morgondagen kommer att bli väldigt mycket värre, men just IDAG tänker jag inte låta det stoppa mig! För imorgon ska jag träffa Tingeling och vi ska ha picknick eller bara fika. Och då ska vi leva tillsammans. Hela min kropp längtar.

If I had the chance I'd ask the world to dance..
IF I HAD THE CHANCE I'D ASK THE WORLD TO DANCE!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

If I had the chance I'd ask the world to dance!

2007-04-22 @ 19:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0