Mitt liv är en flod utan banker

Vart är ni påväg?! Ni, som går iväg. Har ni skymtat en plats, som för mig är dold? Den ligger för mina ögon i skugga, och jag kan inte se så långt bort. Förstår ni inte det? Ni kan inte bara gå iväg sådär! Inte utan att förklara. KOM TILLBAKA! Jag tror att jag vill följa med er nu. Jag hittar ju inte själv, så ni får leda mig. Blir jag kanske till för mycket besvär då? Förlåt om jag tar upp plats i era liv - FÖRLÅT MIG!! - det var aldrig min mening att vara ivägen. Jag vill nog följa med er, men jag kanske inte klarar av det? Nej, jag gör nog inte det. Jag bör stanna här och inte störa er på er färd mot Någonting Där Borta. Jag vet ju inte vad det är, för jag ser - Ingenting.


Väck mig inte imorgon
Låt solen gå upp utan mig
Låt det vara en fin dag
Låt solen gå ner utan mig

Nu börjar omvärlden domna
Inget hände här sen
Nu får jag äntligen somna
Så väck mig aldrig igen

Emil Jensen


Kommentarer
Postat av: Angeliica

du tar inte upp plats i mitt liv . du fyller ett hål som innan var helt beckmörkt . Du lyser upp det hålet med din skönhet <3

2007-04-10 @ 23:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0