Where the Ocean Meets My Hand

Min Billie-skiva väntade på mig när jag kom hem med magen full av ångest. Jag hällde bokstavligt talat i mig två koppar te, och lyssnade på skivan och sjöng med i min ensamhet. Texterna låg tillsammans med skivan, precis så som de ska göra, så att man kan lära sig dom utantill.

Ja, för så bra är Billie - dom är skitbra. Deras texter är helt underbara, och även om de kanske handlar om ångest och val och kval och kärlek och så vidare, så är musiken härlig och den lyfter upp en på ett litet gulligt moln. Så nu snurrar deras skiva om och om och om igen..


I don't think that I can make this.
This is so much more than I can take.
This is the worst cut ever.
Everything goes into a thousand pieces.
Everything goes into a thousand pieces.

Billie the Vision & the Dancers


I'm not dead yet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0