That scar.

Orolig dag med positiv överraskning, för jag hade massa pengar på kontot. Jag luktar vin och rök och äter rostade mackor och dricker te. Jag kommer må dåligt över det imorgon, vilket påminner mig om: Medicinen. Idag var jag ju också hos fröken Kurator, den nya, och vi pratade om min Ångest, min Panikångest och vad det egentligen är. Hon sa till mig att ett bra sätt att minska Ångesten - för bli av med den går inte, den finns där, genetiskt, som en överlevandsinstinkt - är att bekanta sig med den. Jotack. Så jag ska bli kompis med hela Armén och alltihopa?

Den ljuger om den säger att den tvekade innan den slog.

Men jag fick sitta några timmar och dricka upp en vinflaska och röka upp ett paket cigg tillsammans med Världens Bästa Mamma, och det enda som saknades var hennes dotter: Tingeling. Och FYFAN vad jag saknar henne, och det är ju helt sanslöst. Visst, det kanske är vinet som skriver nu, men ändå.

Zippo välkomnade mig inte när jag kom hem, men en liten fågel och tretusen mygg och andra äckliga nattlevande flyginsekter gjorde. Stackars fågel, men jag tror den flög ut.

Nu lyssnar jag på Emil Jensens "Väck Mig Inte Imorgon", och drömmer om min begravning, och det känns lite knasigt. När jag innan idag diskuterade vad som kommer att hända efter gymnasiet med Prinsessan. Helknas, verkligen.

Och här sitter jag nu och ger råd och det har jag gjort hela dagen: Lyssnat och gett råd och pratar och berättat litegrann. Men aldrig att jag skulle få för mig att lyda mina egna råd och lyssna på mig själv. Det funkar ju inte. Man är helt enkelt klokast när det gäller andra. Vilket leder mig in på: den 14:e augusti. Var det inte så, Isak? Men då ses vi där.

Mysig natt.


Kommentarer
Postat av: Isak!

Ska du se Silverstein också? Det ska inte jag, men ändå lite coolt om du fått reda på det genom mig.. (A)

2007-08-09 @ 20:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0