I hennes ögon..

Jag hade tänkt ägna några rader åt att gratulera Sarah, eftersom hon fyller 18 år idag. Och kanske även förklara varför jag för tillfället har "Grattis Sarah <3" som "personligt meddelande" på msn. Ytligt, jag vet, att förklara sitt msn-tänkande, men det är så jag vill ha det idag.

I början av ettan var Sarah inte en av mina favoritpersoner. Men det har ändrats nu. Mycket - väldigt mycket till och med. Varför ändrades det då? Vad var det som gjorde att det vände - vad gjorde hon som fick mig att ändra uppfattning? Jo, hon visade öppet att hon bryr sig om mig. Hon visade mig att hon vill hjälpa mig och få mig på fötter igen, pussla ihop mig och hjälpa mig att bli bättre - bra igen. Jag ändrade uppfattning, och mitt ego tror att det beror på att jag var villig att ge henne en andra chans, eftersom jag någonstans inte trodde att hon var en sån bitch jag först trodde att hon var rakt igenom. Mitt ego har kanske rätt, men i vilket fall som helst så vet jag nu att Sarah inte är en bitch rakt igenom, hon är väldigt omtänksam rakt igenom. Om någon sagt till mig i början av ettan att när ni slutar tvåan, kommer du tycka att Sarah är en väldigt vacker person, hade jag börjat skratta och gett dom numret till min förra psykolog.

Men så är det: Sarah, du är en väldigt vacker person. Jag vet inte om det är mycket värt att jag säger det, men jag vill att du ska veta det ändå. Jag tycker genuint bra om dig, och alla dina brister. Allt det du gjort, allt det du gör, betyder så mycket mer än vad jag får tala om för dig. Men jag tror att du förstår, i det tysta.. "Där tystnaden bor". Jag vet inte vad som fick dig att reagera från första början, men när du gav mig boken att läsa var det som om du slet upp en låst dörr. Du ville in, och du tog dig in -"Du gick dit ingen annan kan gå", du hjälpte mig att börja måla igen. Du satte igång en flodvåg av värmande händer att ta tag i, du startade en rörelse någonstans i min värld, och nu står det aldrig still. "Och jag har varit där - där finns inga ord" <3

Nu kommer snart Prinsessan hit och ska sova över här. Det ska bli mysigt. Det ska bli Bra. (Jag har upptäckt att jag missbrukar det ordet ganska mycket.) Och nu är hon snart här. Och Tingeling kom hem idag.

"En Verklighet, som bara Änglar kan se."

Kommentarer
Postat av: S

Klart det betyder något att få höra det från dig. =) Jag är glad att jag gav dig boken och slet upp dörren. För nu har alla andra reagerat oxå. :)

2007-07-11 @ 00:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0