Roskilde 2007 - In the Night.

Så, vilket citat ska jag nu använda som överskrift? Vilket passar bäst till? Vad är det ni vill veta, om Roskilde 2007? Tydligen har tidningsreportrarna redan berättat hur regnigt och lerigt där var och hur många som ägnade sig åt gyttjebrottning. Det var en del. Fulla och nyktra, fula och snygga, dumma och smarta. Anders hör till dom smarta. Jag hör till dom dumma, och fula. Ja, vad vill ni veta? Hur kul det var? ASBALL. Hur häftigt det var? MEGAGRYMT! Hur mycket lera där var? MASSOR! hur många bra konserter jag varit på? 16. Hur mycket öl jag har druckit och hur full jag har varit? Inte såå många. Jag har varit tipsy. Hur mycket vilt festivalsex jag haft? Nada. Hur många jag har strulat med? Zero. Hur många gånger jag trillat i leran? Ingen. Hur många kramar jag fått av en random, full danskjävel? 2. Hur många killar jag sett stå och pissa? Oräkneliga. Hur många pussar på örat jag fått? 2.

Något mer? Vi har haft det asball. Det var en festival som heter Duga. Nej, den heter Roskilde, men ja - JAG GILLAR FESTIVALER! I alla fall Roskilde. Me like. Sen att jag haft Ångest upp över öronen för att komma hem är en annan 5:a.

Jag lyssnar på Nephew nu. Dansk synth-rock, och känner Nostalgin välla upp i huvudet och jag blir varm inuti när jag tänker på hur vi stod där, längst bak på läktaren framför Orangea Scenen och såg gubbarna i svarta kläder stå framför 50.000 andra galna människor; fulla människor; vackra människor; bra människor och ge järnet. Jag kommer ihåg hans arm om mig - han värmde mina iskalla händer, och lade armen om mig när han märkte att jag skakade. Hur jag stod där och rökte och drack öl. Och klappade i takt med 50.000 andra människor. Den känslan funkar inte för dagligt bruk. Den är obeskrivlig och helt insane.

In Flames flippade och var asbra. Så även Muse och Beastie Boys. Red Hot Chili Peppers var överskattade. Men The Who, Hayseed Dixie, Mando Diao, Queens Of The Stoneage, Nephew, The Killers och framförallt Basement Jaxx vägde upp det. I och för sig var jammandet på Red Hot rätt grymt. Det var faktiskt asbra, men blev lite segt i längden. Arctic Monkeys var inte så bra som jag trodde de skulle vara, men de blev glada när de 30.000 som stod framför dem skrek och klappade, så då skrek och klappade vi lite till. Volbeat hade jag inte hört innan, men de öste rätt bra för att vara gamla de också. Mustasch var också nytt ljud, och för att bara haft en dag på sig var de rätt bra. (Mika kunde inte komma för han var sjuk, så de fick hoppa in istället. Pity? Nä.) Death by Kite var bra. Björk var jävligt intressant. Eller ja, kunde varit om det inte hällregnat och jag haft en Ångestpumpad kropp att ta hand om. det var mycket ljud, mycket folk och många droppar.

Mina fötter värker. Så även min insida. Jag har börjat med medicinen, och den gör så att jag sover som en bebis. Enligt Anders i alla fall. Men lika gärna som det går uppåt, kan det nu börja luta neråt. Det kan gå åt Helvete lika gärna som det går åt Skogen. Men trots allt: Roskilde var bra för mig. Det var total Frihet och tio dagar i De Laglösas Land. Jag har sett tjejer sätta sig ner mitt bland folk och pissa, jag har bott med 4 killar och inte umgåtts med en tjej mer än i kön till BajaMajorna, där hon bjöd mig på öl. Hon var snäll. Jag har fått höra hur "FickPingis" går till, jag vet numer hur en tjejs röv ska se ut för att den ska vara snygg enligt några killar (som två äpplen, sa han). Jag vet ganska mycket mer NU, än vad jag gjorde när jag åkte dit, och det har varit lärorikt.

"Har ente vi skoj!?" Jo, fan, det har vi. Hade. Jag är hemma nu, remember. Fuck. "FUCKIT!" som min pappa hade sagt. Men FAN att jag inte tog med någon kamera. Det kommer inte gå att beskriva det för någon som inte upplevt det! Det är ju helt underbart! Och för att vara rookies klarade vi oss JÄVLIGT bra. Det var najs.

Det enda negativa är väl att jag fått en liten ölmage.. Men, som vi skulle sagt om vi suttit runt "bordet" och krökat i lägret på Roskilde - SKITIDE'! Sen skulle vi skrattat. Men jag gråter nu. Jag vill inte vara här, nu - där. Var är jag, egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0