Solen i ögonen

Vad skriver man när inga Ord längre räcker till? När allting klumpar ihop sig, och man inte förstår någonting alls. Vilka Ord använder man sig av då? Jag varken orkar, kan eller vill använda några speciella Ord. Jag vet inte ens vad det är jag vill få fram. Jag är på sånt hurmör att jag skulle kunna skriva om nästan vad som helst, och det skulle nog bli bra. Självsäker som Isak. Men samtidigt så - varför? Det går för många fötter i trappan. Jag har för ont i magen, för mycket Ångest i halsen. För många vackra Kyrkor virvlar i mitt huvud. Det blir en salig massa Jesusar.

Ännu en kväll har jag spenderat med 'min flickvän'. Det var otroligt mysigt, och hon blev otroligt glad för halsbandet och armbandet och Rollo-kolorna hon fick. Vi hade det bra, vi fick syre, vi fick andas ängla-CO2. Det var underbart och det var levande. Solen färgade oss röda på Kärleksstigen och badhytterna stod, tätt tillsammans, på andra sidan flommarna. Men ändå har jag en känsla inuti att jag har förstört något.


"Vi är skrattet i halsen och knaket i fogen
Vi är rastlösa själar som irrar i skogen"

-
Lars Winnerbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0