Brott och straff

'Jag snodde passionsfrukt i en affär.' Och kom undan med det. Det är så det känns. Hela Tornhuset har brunnit ner och här sitter jag och är chockad. Det var sånt här man sjöng om i tvåan och verkligen ville skulle hända. Men nu när det väl händer har man blivit större och förståndigare och förstår vidden av det hela - hur mycket det är som egentligen går förlorat.

Jag vill skrika och gråta och sjunga och mumla och springa och ligga ner och krama dig och kyssa dig, allt på samma gång, men allting fortsätter att vara KAOS. Och mitt i alltihopa så försöker jag på stadiga händer dricka mitt te. Detta är dömt att misslyckas, och naturligtvis spiller jag. Och bränner mig. Kanske inte gör så mycket i alla fall?

'Jag kunde ha tänt en eld,
och skickat en röksignal.'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0