Höstljus

En skitdag blev en skitkväll, jiho. Nej, okej - riktigt så dramatiskt blev det inte, och nu ska jag inte sitta här och vara negativ och sådär. Men jag kunde gärna sluppit toalettstudierna och sovandet. Och skrikandet på en oskyldig Henke, och stackars Anders också. Och jag fortsätter att förvåna mig själv med min egen dumhet. Tänker jag inte alls?!

Jag har i alla fall kommit fram till att en dos av D-gruppare som försöker lära sig simma ordentligt fjärilsim är grymt bra mot baksmälla. Jag blir glad av deras energi och oskuldsfullhet. Det kanske låter jätteskumt, men dom är så - BRA. Dessutom kommer jag att efter jul få fullt ansvar för hela den gruppen, antagligen. Och jag längtar riktigt mycket. Allting bara faller på plats. Allting runt omkring vill säga. Inte jag själv och skolan och sådär, men jobb, bil, körkort - alla dom där vuxna sakerna börjar sippra in i mitt liv som när man häller ner lite mjölk i vatten.


Emil Jensen - Spelar stor roll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0