Say goodbye.

Och nu börjar medicinen nog snart verka, hoppas jag. Det bästa med den här medicinen är att jag sover sådär skönt. Det är sådär behagligt att sova nu igen. Ungefär så behagligt som det är att sova bredvid någon annan, eller sådär behagligt det var att soman en söndagkväll efter två hela dagars konstant tävlande med bra resultat. Ungefär så skönt är det - behaglig sömn kan vara mycket skönt, vilket jag hade glömt.

Med den andra medicinen blev det en drogad sömn och det kändes mest som ett nerdrogat tillstånd av närmare medvetslöshet än sömn. Det var ingen behaglig sömn, det kändes mer som en dimma - en drogdimma?

Mamma rensade i medicinskåpet idag. Alla mina gamla mediciner skulle kastas, så mamma samlade dom i en påse och imorgon ska hon gå till apoteket med dom. Delar av mitt välbefinnande och rester av mitt liv ligger i den videomix-påsen nu. En lite knasig och läskig tanke. Fragminsprutorna åker ut, likaså trombylen och waranet - åh, dessa ljusblåa små piller, nästan vackra - mina två föregående anti-depp fick också följa med ner i påsen, men för säkerhets skull sparade jag några av den första medicinen, den som gör att man sover sådär nerdrogat. Just in case. Om jag skulle få för mig att ja behöver sova som medvetslös något dygn eller så någon gång. Så nu har jag sagt 'hejdå' för alltid till delar av mitt liv och välbefinnande. Läskiga tanke!

Mika - Any other world
Det är fortfarande lika ofattbart att en låt kan göra så fysiskt ont. Och det är nästan lika ofattbart att det är Mika som gjort den. Godnatt nu, änglar och älsklingsdemoner. Ni är så välkomna så. Men jag har spikar under sängen, så var försiktiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0