View it?

Saknad kan faktiskt göra fysiskt ont, men jag visste inte att det kunde göra såhär ont, förrän jag träffade dig. Jag visste inte att en fysiskt person kunde ta med sig så mycket när den gick, och jag visste inte att hålet kunde bli så himla tomt. Men snart - snart! - ska hålet bli helt och ärren läka lite till. Snart ska såpbubblor blåsas med kärlek och mina lungor ska snart få andas frisk luft igen - äntligen tänker dom. Det känns som om mitt Universum för tillfället är i totalt kaos. Men snart - snart! - ska ordningen återställas. Med kärlek; med min syster; med Tingeling.

Och snart ska jag borsta manen jag för tillfället har på huvudet (kanske ska testa 5mm nästa gång?) och spruta runt lite med min parfym sådär nonchalant som bara pappa kan. Mina läppar ler idag, även om saknaden liksom dunkar och det där andra, odefinierbara, river och sliter i mig. Min mage krampar ihop sig, men mina läppar ler ändå. Idag är nog en glad dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0