Silence

Vissa saker kan helt enkelt inte uttryckas med ord, just av den enkla anledningen att orden inte räcker till. På långa vägar. I vissa fall kan det dock vara så att orden inte kan göra känslorna rättvisa, även om de kan beskriva själva dilemmat. Så som jag precis lyckades göra.

Det är problematiskt det där, med ord och känslor som inte går ihop. Och ibland leder det till en tystnad laddad av elektroner, som vittnar om att orden ligger och vidrerar på tungan, men inte kan släppas lösa. Med risk för allvarliga fysiska, men framförallt psykiska, skador.

Psykiska skdor, ja. När jag pratade med Tingeling om mitt kommande läkarbesök och att kurator gånger två ska vara med, utbrast hon hoppfullt: "Ska dom friskförklara dig?!". Jag blev osäker, rädd och orolig. Lite paff. 'Friskförklara'? Ordet kändes så fruktansvärt knasigt och annorlunda att jag sköt undan det, coh sen tänkte jag inte så mycket mer på det.

Nu räcker inte orden till för att beskriva det som rör sig i huvudet.
Ångest kanske. Men den har inte tagit sig ut i blodomloppet.
Tystnad.


Blue Foundation - End of the day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0