om en dryck av mörker

Jag borde sluta dricka kaffe. Koffein är inte bra för min impulsglada kropp och mina oberäkneliga känslor. Mitt psyke mår inte så bra av kaffe. Åtminstone inte för tillfället, då det verkar som om Ångest har bosatt sig inuti mig. Han sitter där, käkar chips och godis, skreattar åt bisarra komedier på TV och har det allmänt bra, sådär. Bara för att retas. Bara för att jävlas, bara för att få känna på skadegjädjens alldeles egna lilla tripp. Samtidigt som jag trippar vidare på ångestdämpande och kaffe - kanske motarbetar de båda varandra?

Det kan ju vara så, att mitt i alla försök att göra mig själv liiiite mer alert, lite mer skärpt, så har jag skapat en egen liten ångest-oas, gjord av kaffe. Enligt mina kunskaper inom naturvetenskap skulle det nog kunna vara så att koffeinet i kaffet triggar vilken signalsubstans det nu är som utlöser ångesten, vilket leder till otaliga ångestattacker och dagar av konstant, monoton ångest - ibland i kombination med huvudvärk och illamående, men det tror jag inte beror på kaffet.

Jag borde kanske sluta dricka kaffe?
Vilket meningslöst inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0