du får mig ändå.

Inspirationen tryter och tankarna hopar sig. Jag vill få ner bokstäverna på tangenterna men det blir bara en gröt av farliga tankar och missbildade ord. Farliga tankar, ja. Det var lite för många sådana igår och kanten på läppglansburken var för vass. Varför gör jag såhär? Jag väntar otåligt på svar jag måste ge mig själv. Svar om en framtid som ingen vet något om. Men jag vill, jag vill så gärna veta. "Men att vilja är en sak", skrev du precis. Så passande. Kan du läsa vad jag tänker nu också? Jag sitter ju redan så fast och fint i ditt nät.

Ja, du får mig ändå. Trots allt och även om, så får du mig ändå. Men det visste du väl redan?
Det är går inte.


Det 20e oktober var Nephew världens bästa band. Jag levde i ett moln av lycka och jag grät nästan när de första tonerna spelades. En trumpinne ligger ljus och flisig bredvid min dator. Signerad och slagen med. Usch, vad jag njöt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0